Nemzeti Orgonaregiszter Programok Rólunk Érdekességek Pályázatok
en
Bérleten kívüli koncertek Dallamvivők Nemzetközi Ifjúsági Konferencia Koncertmisék Térzene Stream koncertek (Youtube)
2023.03.24.
Heitor Villa-Lobos stílusa
A csiripelő fafúvósok, a lírai dallamra fakadó vonósok, a telt rézfúvósok és az ütőhangszerek együttese a titokzatosság és a fenségesség atmoszféráját teremtik meg.

Villa-Lobos zenéje a brazil legendákból és folklórból, a bennszülött, népi és populáris zenéből merít, helyi hangszerekre támaszkodva, átfogóan tükrözi országa változatos tájait, kulturális sokszínűségét és ismeretlen, egzotikus természetét. Kompozícióiban gyakran az emberi hangot használja hangszerként különleges vagy ütős effektekhez, például a Chôros No. 4-ben a férfikórus onomatopoétikus ritmusban énekli a "Pica-Pau"-t (harkály). A poliritmusok, a vokális glissandók, sóhajok és szótagok olyan technikák, amelyeket híres művében, a Descobrimento do Brasilban (Brazília felfedezése) alkalmaz. Zenekari kompozícióiban gyakori az erőteljes hangzás, melyeket brazil ütőhangszerekkel és szinkópikus ritmusokkal ér el. A csiripelő fafúvósok, a lírai dallamra fakadó vonósok, a telt rézfúvósok és az ütőhangszerek együttese a titokzatosság és a fenségesség atmoszféráját teremtik meg. Polifonikus írásai Messiaent inspirálták, aki a 20. század közepének legnagyobb zenekari hangszerelőjeként tekintett rá. Villa-Lobos nem tudományos, hanem leíró jellegű utasításokat írt partitúráiba. Darabjai általában rövid motívumok vagy frázisok egymásutánja, gyakran változó lírai, rapszodikus egymásutánisága fokozza műveinek sokszínűségét. Intuitív módon komponált, a brazil zenei stílusokat az európai műzenével ötvözve.

További érdekességek
2024.06.04.
Jön a jubileum, 40. Régi Zenei Napok
Idén immár negyvenedik alkalommal rendezi meg a Filharmónia Magyarország a Régi Zenei Napokat, amely...
Bővebben
2023.09.07.
José Cura: Idő kell, hogy az apró mag hatalmas fává fejlődjön
Exkluzív interjú a világhírű művésszel
Bővebben
2023.03.20.
Telemann és a Bachok
Annak ellenére, hogy Bach és Telemann vetélytársak is voltak, személyes sorsuk is összefonódott.
Bővebben
2023.03.17.
Chopin nem szeretett fellépni
Törékeny, kényes és túlérzékeny volt nagy orra miatt, de amikor leült egy zongorához, máris elemében...
Bővebben